sunnuntai 30. lokakuuta 2016

Tiesitkö, että elämä on nyt?

Ihanaa sunnuntaita <3

Koetko toteuttavasi jotakin itsellesi mieleistä joka päivä? Muistatko kehua ja kannustaa niin itseäsi kuin muitakin? Arvostatko läheisiäsi ja suhteitasi heihin? Uskotko, että elämällä on tarjota sinulle vielä jotakin ihanaa ja uutta? Oletko onnellinen? Elätkö elämääsi täysillä juuri nyt?

Vai uskotko parhaiden aikojesi jo menneen? Etkö usko, että tulevaisuus voisi tuoda tullessaan jotakin mahtavaa? Elätkö joka päivä tylsistyneenä odottaen vain, että ehkä joskus jotain kivaa tapahtuisi?

Painatko jarrua vai kaasua omassa elämässäsi?

Toivon, että oikeasti kävit kysymyksiä läpi ja vastasit niihin mielessäsi.
Elämä on nyt, usko pois! <3

Olen täynnä iloa juuri nyt. En tiedä mikä siihen on syynä, luultavasti kaikkien asioiden yhteistulos. Olen niin kiitollinen kaikesta mitä minulla on ja olen täynnä uskoa. Uskoa siihen, että voin saavuttaa mitä vain ja elämällä on vielä varastossaan kaikkea mahtavaa juuri minua varten. Tää ei ole vain lätinää, vaan uskon tähän todella.




Eilen puhuttiin asenteesta. Niin myös tänään. Jos ajattelisin, että elämäni tulee olemaan tasaista, tylsää, mitäänsanomatonta sillä eihän juuri minulle voi tapahtua mitään mahtavaa, niin en usko, että mitään mahtavaa tapahtuisikaan. Kun antaa elämälle ja itselleen mahdollisuuden, voi tapahtua vaikka mitä! 

Mutta elämä on nyt. Elätkö sä niin, että elämä on tänään vai alkaako sun elämä vasta myöhemmin? Alkaako sun elämä vasta, kun olet saavuttanut jotain? Alkaako se vasta, kun olet saanut opiskelut käytyä? Alkaako se vasta, kun olet vanhempi? Ei. Elämä alkaa nyt! Tai oikeastaan se on ollut käynnissä jo vaikka kuinka kauan. Onko se mennyt sinulta ohi?

Eiliseen ei voi vaikuttaa, huomisesta ei voi sanoa mitään varmaa, mutta tänään sä voit hallita sun elämää. Tänään voit vaikuttaa siihen miltä sun huominen näyttää. Sanotaan, että elämä on valintoja täynnä ja niinhän se onkin. Miltä sun valinnat näyttää? Mun ainakin näyttää aika hyville juuri minua varten.

Ihmiset elää usein "sitku" maailmassa. Sitku oon 18-vuotias niin elämä alkaa! Sitku saan töitä ja rahaa niin mulla menee hyvin. Sitku pääsen muuttamaan toiseen paikkaan mun elämä on parempaa. Paljon on myös painonpudottajilla näitä ajatuksia. Sitku oon laihempi/painan tietyn verran...

... olen kaunis.
... olen haluttava.
... voin käyttää kauniita vaatteita.
... joku kiinnostuu minusta ja alan seurustelemaan.
... saan paremmin töitä.
... meen rannalle bikineissä.
... uskallan aloittaa uuden harrastuksen.
... uskallan lähestyä miehiä.
... kukaan ei kohtele mua huonosti.
... nautin elämästä.
... mun elämä alkaa!


Nämä oli muiden suusta kuultuja, tosin osaan samaistun itsekkin ja ymmärrän hyvin miksi näin ajatellaan. Mutta kun elämä on nyt.



Älä hukkaa näitä päiviä ja vuosia odottamalla jotakin tiettyä hetkeä. Jokaiseen päivään voi mahtua jotakin ihanaa jos me se sallitaan. Jokaisesta päivästä voi tulla ihana juuri minulle itselle. 

Joskus se vaatii kuitenkin asenteen vaihtoa ja asioiden katselua toisella tavalla. Korostan aina sitä, että etsikää positiivisia juttuja älkääkä takertuko vaan negatiivisiin. Jokainen päivä sun elämässä ei varmasti ole sellainen, että sieltä ei jotain positiivista löytyisi. Kun katsoo tarkasti, sieltä saattaa ilmetä vaikka mitä ihanaa ja yllättävääkin. Pitää myös osata arvostaa niitä jokapäiväiseenkin elämään kuuluvia asioita. Mutta oikeastaan nehän on niitä parhaimpia. Ne luo pohjan sille millaisessa maailmassa elät ja ne vaikuttaa suhun joka päivä. Onko sun arki sellaista kun itse haluaisit? Älä keskity vaan siihen johonkin mikä tulevaisuudessa mahdollisesti odottaa. Keskity siihen hetkeen missä elät.

On toki hyvä asettaa itselleen tavoitteita ja unelmia, mutta älä mene sokeana niitä kohti unohtaen oikeasti elää. Et saa koskaan takaisin menneitä päiviä. Mä aion tehdä mun elämästä ihanaa joka päivä. Tai ainakin mä yritän!


Huomenna on maanantai ja uusi viikko alkaa. Vaikka sulla ois suunnitelmia uutta viikkoa varten niin huomaathan, että tätä päivää on jäljellä vielä monta tuntia ;)




Voimaannuttavaa loppupäivää <3
-krista








1 kommentti:

  1. Oon niin samaa mieltä, että elämässä täytyy elää myös hetkessä! :) tuo sitkun olen laihempi, voin käyttää jotain vaatetta on tosi yleinen ja hassu - kun ostaa oikeankokoisia vaatteita, voi pukeutua miten vain :)

    VastaaPoista