keskiviikko 24. elokuuta 2016

Rakkautta

Kaksi vuotta sitten puhelimen näyttöön tuli ilmoitus: "Jukka lähetti sinulle viestin." 


Rakkaus on hymyn tuoja.


Katselin profiilia ja mietin kukahan tää on. Mielessä pyöri ajatus "Ei tästäkään mitään tuu." Edellinen suhde oli päättynyt pari kuukautta sitten ja siitä oli kyyneleet vieläkin silmissä. Vanhat muistot siitä, etten kelpaa ja ole tarpeeksi hyvä palasivat mieleeni. Ja tuntui taas siltä, että mä oon vaan hetken pelinappula ja se vaihdetaan kun löytyy parempi. 

Jokin tässä henkilössä oli kuitenkin erilaista. Siis ihan oikeasti. Juttu kulki hyvin heti ja päätinkin, että ehkä tää nyt on se viimeinen kokeilu ja jos tämä päättyy huonosti olen yksin monta vuotta.  Ihan vain oman mielenterveyteni takia. 


Rakkaus on onnellisia päiviä.


Jukka antoi kuitenkin heti alussa ymmärtää, että hänen elämänsä isoin juttu on kuntosalilla käynti ja jos nainen ei sitä maailmaa tule ymmärtämään niin ei kannata edes yrittää. Mietin itseäni ja näin sohvalla makaavan laiskan läskin joka vihaa liikuntaa. Terveellisistä elämäntavoista ei ollut tietoakaan. Mietin hetken, että näinkö tämä kuitenkin kaatuu heti liian erilaisiin elämäntapoihin. Mä makaan sohvalla ja syön ja syön ja syön, viikonloput ja lomat olen kännissä. Toinen elää hyvin rytmitettyä ja selkeää elämää, elää kuntosalille ja syö terveellisesti oikeaa ruokaa eikä käytä päihteitä. 

Päätin kertoa Jukalle sitten itsestäni. Toin esiin sen, että olen hyvin ylipainoinen. Tiesin sen jo edellisistä kokemuksista, että se voi tuoda ongelmia. Hän otti asian kuitenkin niin, että no paino on vaan paino. Yllätyin ja odotin sitä, että mielipide muuttuu kun nähdään livenä. 

Keskustelu kuitenkin sujui ja äkkiä Jukka kysyikin koska nähdään. Muutama viikko siihen meni ja sillä välillä oli hyvin aktiivista keskustelua. Mä olin niin hymyssäsuin joka päivä! 



Rakkaus on yhdessä tekemistä. Tässä menossa ulos syömään yhteisellä lomamatkalla.


Ja kun nähtiin niin se oli hyvin ujoa, mutta odotettua. Tavattiin bussiasemalla, kun Jukka oli tulossa meille yöksi. Heti ensimmäisenä sainkin jo pusun ja sain lämpöisen sekä ison rutistuksen. Mä tiesin, että tästä tulee jotain. 

Ja niinhän siitä tulikin. Jukka ei oikeasti kiinnittänyt huomiota minun painoon niinkuin muut ja mäkin olin ihan sujut sen kanssa, että hänen elämään kuului suuressa osassa kuntosali ja sen mukana tietyt tavat.

Pikkuhiljaa vietin enemmän ja enemmän aikaa Jukan luona. Muutaman kuukauden jälkeen me jo seurusteltiin ja siitä muutama kuukausi eteenpäin mentiin kihloihin ja löydettiin ensimmäinen yhteinen asunto. 

Kyllä pyöri päässä, että miten mulla on käynyt näin hyvä tuuri! Tai onneahan tämä on. 


Rakkaus on lähellä oloa.


Olin aina haaveillut tummahiuksisesta, pitkästä ja minua hieman vanhemmasta miehestä. Huumorintajun on oltava yhtä hyvä kuin minulla ja haluan saada isoja haleja. Sellainen henkilö jonka kanssa on hauskaa, turvallista ja tulevaisuus etenee oikeasti yhdessä. En koskaan uskonut, että löytäisin sellaista henkilöä. Ensinnäkin kaikkien huonojen kokemusten jälkeen ja toiseksi sen takia, että painoni on ollut niin usein ongelma. (Vaikka eihän sen oikeasti pitäisi olla, mulle on vaan käynyt niin) 

Kaikki tietävät varmaankin jo sen, että rakkaus muutti mun elämän. Siis se muuttaa monenkin, mutta mulla yksi ihminen sai kaiken uusiksi. Tämän uuden  terveellisemmän elämän ja hoikemman sekä terveen olemuksen lisäksi, tämä mies on saanut minut voimaan paremmin myös henkisesti. On ihanaa, kun joku on vierellä joka päivä ja rakastaa sekä arvostaa sinua. Ja tuo sen oikeasti vielä esille. 

Mä nautin ehkä eniten siitä, että nään Jukan kasvoilla hymyn jonka mä sain aikaan. Kaikista ihaninta on tuottaa toiselle iloa, hyvää oloa ja onnea. 


Rakkaus on suudelmia.


On mahtavaa miten toinen on niin lähellä sua ja samalla taajuudella. Me tehdään lähes kaikki yhdessä se on meidän juttu. Toinen nauraa samoille asioille ja tietää täysin mitä toinen ajattelee. Tylsääkö? No ei todellakaan! 

Mä oon niin onnellinen tästä miehestä. Mun elämä olisi täysin erilaista ja paljon huonompaa ilman Jukkaa. Mä odotan innolla mitä tulevaisuus meille tuo tullessaan. 

Jukan kanssa mulla on hauskaa, turvallinen olo sekä ihana tunne sisällä. Mietin aina häntä kaikissa asioissa ja jokaikiseen päivään meillä kuuluu pusut ja halit sekä lause "Rakastan sinua." 

Tätä kirjoittaessani olen ollut vain hymy huulilla. Pitää muistaa toisen tuoma onni sekä rakkaus joka päivä. Sehän on niin mahtava tunne! 

Kyllä mulla on ihana mies. Rakastan sinua!<3

-krista



Rakkaus on ikuista. Toivottavasti tämäkin on. 




2 kommenttia: