torstai 15. syyskuuta 2016

Yksi "salaisuus" kuinka onnistua

Torstai on toivoa täynnä..

Ja niin on elämäkin! <3


Tällä kertaa haluan avata yhden "salaisuuden" siihen kuinka niitä tavoitteita ja omia unelmia saavutetaan. Kyllä täytyy sanoa, että jos tähän ei pysty niin asiat pysyy vaan paikoillaan. Ilman tätä mitään kehitystä parempaan suuntaan ei varmasti tapahdu. Oli kyse sitten painonpudotuksesta, lihasten kasvattamisesta, unelma ammatin hankkimisesta.


Ilmeellä mennään! Salilla saa näyttää miltä tuntuu ja tässä tuntu


Mulle tämä asia tuottaa myös hankaluuksia. Vaikka mä tiedostan tämän jo ja yritän hallita sitä niin en aina silti onnistu. Tämä tulee esille etenkin siinä liikuntapuolessa. Kun salilla pitäisi saada kunnolla kehitystä aikaan. 

Tiedätkö jo mistä puhun? 

Puhun siitä kuinka on mentävä omien mukavuusalueiden ulkopuolelle! 

Tuttu juttu? No hyvä, mutta hallitsetko sen? 

Kun sä teet kaiken tavalliseen tapaan niin huomaat varmasti kuinka kaikki pysyy ennallaan? Mitään kehitystä parempaan ei tapahdu? Toivottuja tuloksia ei saada? Tuloksia saadaan kun tehdään kunnolla töitä. Mutta se on fakta ettei kaikki ole aina kivaa ja ihanaa eikä todellakaan sitä mihin olet tottunut. 

Esimerkkinä juuri tämä painonpudotus. Jotta sä onnistut siinä niin sinun on alusta asti poistuttava omilta mukavuusalueiltasi. Alussa se saattaa tarkoittaa vaan sitä, että korvaat limun vedellä tai kävelet lähikauppaan auton sijaan. Se ei ehkä ole kivaa sillä et ole tottunut siihen, mutta se on tehtävä!

Myöhemmin mukavuusalueelta poistuminen voi tarkoittaa aivan eri asioita. Tottakai, sillä kun astut pois omalta mukavuusalueeltasi, alat oppimaan uusia tapoja. Mukavuualueelta poistuminenhan on uusien tapojen sekä ajatusten kehittämistä. Sitten kun se sujuu, joudut taas muuttamaan tapojasi jos haluat kehittyä. 

Esim. jos alussa opeteltiin kävelyreissut kauppaan niin seuraavaksi on edessä pidemmät hölkkälenkit. Seuraavana haluatkin onnistua 8km juoksussa. Jotta näihin pystyt, jotta kehityt, sinun on poistuttava mukavuusalueeltasi! Joudut luultavasti lisämään harjoittelukertoja vaikka ei huvittaisi ja lenkillä juostessasi joudut kertomaan itsellesi, että "Hei vielä vähän matkaa, mä jaksan tän viimeisen kilometrin vaikka mun jalat tekeekin jo kuolemaa." 

Tää on sitä omalta mukavuusalueelta poistumista. Ja se palkitsee vielä. 

Niinkuin alussa sanoin, itselläni on vielä paljon parantamisen varaa. Olen astunut pois omalta mukavuusalueelta niin monta kertaa, mutta vähintään yhtä monta on jäljellä. Jouduin opettelemaan aamupalan syönnin vaikka en olisi halunnut. Olen joutunut pakottamaan itseni kuntosalille sekä kävelylenkeille vaikka ei olisi kiinnostanut. 




Oli tavoitteesi mikä vain, löydä siihen oikeat tavat ja pistä toimeksi. Minä panostan kuntosalilla.


Nyt yritän tavoitteiden saavuttamiseksi poistua mukavuusalueelta kuntosalilla. Siellä päästää itsensä liian helpolla. Pitäisi painaa kovempaa. Pitäisi jaksaa useammin tehdä oikeasti aivan satalasissa töitä. Mutta, koska ihminen eli minä myös,olen mukavuudenhaluinen niin enhän mä aina halua sielä salilla ähkiä hikihatussa niin, että oikeasti tuntuu.

Mun itseni on panostettava tähän lisää. Tänään kun mä menen salille, aion niin poistua mun omalta mukavuusalueeltani. Haluan miettiä treenin aikana, että ei helvetti kuka tälleen treenaa?! Haluan tuntea sen fiiliksen, kun ylitän itseni. Ja vaikka pää sanoisi, että en muka jaksa enään niin kyllä vähän vielä! Siinä tapahtuu se mukavuusalueelta poistuminen sekä niin saadaan tuloksia. 

Työstäkää niitä omia ajatuksia älkääkä päästäkö itseänne liian helpolla. 


Kulkekaa kohti tavoitteita ja unelmia, mutta muistakaa, että teidän täytyy olla valmiita tekemään töitä niiden eteen. Eikä se ole aina helppoa, mutta onnistuminen on yksi maailman parhaimmista tunteista! 

-krista



















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti