tiistai 16. helmikuuta 2016

Seurustelu kehonrakentajan kanssa


Heippa taas!

Monesti saan kuulla siitä kuinka on ihanaa ja jopa epäreilua toisten mielestä, että mun mies on kehonrakentaja. Tai toiset ei ymmärrä miksi "tavallinen" mies ei kelvannut. Tai miten voin seurustella sellaisen kans kenen elämä on niin kiinni yhdessä jutussa. Tai tämä "kehonrakentajat on niin rumia!" 

Sanotaanko nyt ensin, että mä en valinnut itselleni kehonrakentaja miestä, mulla kävi tuuri. Eikä sen takia, että hän on kehonrakentaja vaan siksi, että hän on aivan ihana ihminen! Jokaisella toki oma mielipide siitä millaista elämä olisi kehonrakentajan kanssa. Musta tää on ihanaa ainakin 98% ajasta. Ja mä nautin kehonrakentien ulkonäöstä. Sanasta kehonrakentaja tulee mieleen kaikille varmaan ensimmäisenä Jari "Bull" Mentula ja onhan mun mieheni kaukana kuitenkin hänestä. Ja ei mitenkään loukkauksena Bullia kohtaan, arvostan häntäkin suuresti. 



Halusin kuitenkin avata vähän tätä aihetta. Mikään ei ole koskaan niin mustavalkoista ja yksinkertaista. Halusin koota yhteen syitä miksi kannattaa seurustella kehonrakentajan kanssa ja miksi taas ei. Osa liittyy mun omiin kokemuksiin ja osa niihin miten ajattelen, että asiat voisi mennä.

 
 



Syitä seurustella kehonrakentajan kanssa:

1. Elämässä on selkeä rytmi/järjestys
- Elämä on oikeasti paljon helpompaa kun se on suunniteltua eikä aika mene hukkaan. Ei ole koskaan niitä päiviä, että aika menis vaan sohvalla eikä sais mitään aikaiseksi. Rytmi on hyvä myös ihan terveyden kannalta. Selkeä unirytmi, ruokarytmi sekä mieli ja stressinhallinta pysyy hyvänä.

2. Ulkonäkö
-Asetan tämän itse plussiin. Toki poikkeuksiakin on, kun jotkut vetää asiat aivan yli. Mielestäni treenatut ja itsestään muutenkin huolta pitävät miehen on komeita. Ennen en ajatellut niin paljoa asiaa, mutta nykyään hyväkuntoiset miehet saavat kyllä mun katseet. "Tavalliset" bodarit on kyllä hyvää silmän ruokaa..


3. Ahkeruus ja päättäväisyys
- Tämä tulee toki esille siellä salilla, kun kaikkensa annetaan ja tehdään kehityksen ja tavoitteiden kannalta kaikkensa. Mutta uskon myös, että tämä pätee muillakin elämänosa-alueilla. On jotenkin tosi vaikea kuvitella, että henkilö, joka on niin ahkera ja kova tekemään töitä salilla, olisi jotenkin laiska tms esim töissä tai kodinhoidossa.



4. Ei mene rahaa ylimääräiseen
- Tämä taas minun mielipide. Jonkun mielestä päihteet taikka herkut eivät ole ylimääräistä, mutta meille/mulle ne on. Hyvä siis, että ei tarvitse niihin rahaa tuhlata, kun muutenkin kaikki maksaa niin pirusti.

5. Hauskuus/höpsöys
- Monet kehonrakentajat ovat rujon/pelottavan ulkokuorensa alla tosi helliä ja sydämellisiä sekä hauskoja. Ei toki kaikki. Kerron vain omista kokemuksista sillä enhän mä ole kovin moniin tutustunut :D Omanikin kuuluu tähän höpsötys ryhmään ja monet keiden videoita olen katsellut esim Mika Nyyssölä niin hänkin on persoonana niin hauska ja valloittava!

6. Turvallinen olo
- Ei kai tätä tarvitse sen enempää selittää. Kun isot käsivarret kietoo minut halaukseen niin siinä on hyvä olla. Ja jos joku kimppuun hyökkäis niin uskon, että toi mieheni mun voisi jotenkin puolustaa minua ellen itse kykene.

7. Terveys
- Ja juuri sen miehen. Ei tarvitse huolehtia, että hänellä ois kohta kaikki sairaudet. Toki niitä tulee myös normaalipainoisille ja terveellisetsi eläville. Mutta uskon silti mieheni elintapojen vaikuttavan siihen, että hän pysyy terveenä kauan eikä minun tarvitse pelätä.

8. Hyvä malli lapsille
- Meillähän ei vielä lapsia ole, mutta joskus kun niitä siunaantuu niin hän on kyllä hyvä malli heille. En tarkoita, että heidänkin pitää alkaa nostamaan rautaa vaan ehkä he oppivat ne terveellisen elämäntaidot.

9. Oma personal traineri
- Näinhän se on. Kun toinen elää tuollaista elämää niin sinun on tosi helppo omalla tavalla lähteä siihen mukaan. Hän tukee ja auttaa. Lisäksi hän potkii persauksille tarvittaessa ja on plajon kivempi kun voi elää yhdessä samantyylistä elämää. Omasta mielestäni siitä ei tulisi mitään, että Jukka eläisi niinkuin elää ja minä olisin sama vanha Krista, joka makaa sohvalla ja syö itseään 150 kiloiseksi.



"Älä lähde siihen kelkkaan. Se on yks helvetti!" -tuntematon


"Bodaaja sen olla pitää!" - tuntematon




Miksi ei kannata seurustella kehonrakentajan kanssa:

1. Kaikki oikeasti pyörii tän asian ympärillä
- Kaikessa pitää ottaa huomioon miehen treenit, ruuat, lepääminen. Se vaikuttaa kaikkeen ja tosta noin vaan ei esim lähdetä viikonloppureissuun.

2. Rahaa palaa!
- Vaikka niissä herkuissa ja pähteissä säästetään niin silti menee rahaa. Meillä menee rahaa ruokaan noin 500e/kk ja ollaan kahdestaan. Se on aika paljon. Siihen lisäksi salimaksut, lisäravinteet ja treenivaatteet sekä mahdolliset muut varusteet.

3. Ruokaa on aina oltava
- Naisen paikka on nyrkin ja hellan välissä. No ei nyt ihan, mutta voin luvata, että saat pitää kehonrakentajan mahan tyytyväisenä eli kokata paljon! Ruokaa pitää olla aina saatavilla, muuten kiukututtaa. Lisäksi pitää olla tarkkana mitä laittaa. Se onkin ihan toinen juttu se.

4. Ymmärrys
- Sun on pakko vähän olla mukana tässä jutussa. Sun täytyy itsekkin tutustua asioihin ja tietää esim mitä ruokaa laitat ja miksi? Millon se mies treenaa ja miksi? Jokainen toki määrittää kuinka paljon on itse mukana, mutta niinkuin sanoin kehonrakentajan ja sohvaperunan suhteesta tuskin tulee mitään.

5. Vie aikaa
- Bodaus on vähän kuin toinen tyttöystävä. Se vaatii aikaa ja huomiota koko ajan. Sille ei voi tehdä ohareita. Joskus saattaa tuntua, että kumpi tässä nyt on tärkeempi: minä vai bodaus? Jos sulla on suunnitelmissa viettää ihana elokuvailta yhdessä ja miehellä lukee kalenterissa, että on jalkapäivä niin voin lyödä vetoa, että saat viettää iltasi yksin. Miedän 1,5 vuoden aikana treenit on jäänyt kakkoseksi ehkä neljä kertaa. Mutta tässäkin ei pidä suuttua. Katso kohta 4.

6. Itsekkyys ja itsevarmuus
- Tätä kohtaa en itse ole kokenut, mutta voisin kuvitella. Kun mies treenaa, elää hyvin ja on mahdollisesti oikein kuumapakkaus niin varmasti joistakin tulee itsekeskeisiä mulkkuja. "Minä ja mun treenit, mä oon niin hyvännäkönen, kato mun haukkarii!"

7. Naisten antama huomio
- Kun sun mies on vaan niin hyvännäköinen ja muut naiset huomaa sen. Näinkin voi käydä. Sitten kesällä uimarannalla, kun sun mies esittelee upeeta kroppaansa, joku typy tulee siihen jutulle. Voi että nyt alkaa meinaan ärsyttää! Ja sitten ollaan mustasukkaisia. Ja toki sun mies nauttii huomiosta, koska on tehnyt ulkonäkönsä eteen niin paljon.

8. Sä et enään kelpaa
- Näinkään ei mulle ole käynyt. Mutta entäs sitten, kun sun bodaava miehesi on hyvässä kunnossa ja katsoo sinuun ja näkee vähän löllyävää rasvaa siellä ja täällä? Hän haluaakin fitnesspimun. Ja ihan totta näin voi käydä. Joskus. Ihmiset on kuitenkin vähän pinnallisia. Täähän mua pelotti sillon, kun Jukan tapasin.

9. Painostus
- Miehesi alkaa painostamaan suakin salille. Saattaa liittyä kohtaan 8. Mitäs sitten, kun mies ei tykkää, että hän lähtee salille, sä jäät kotiin makaamaan? Varmasti jossain vaiheessa tulee se aika, kun mies ottaa asian puheeksi. "Pitäiskö sunkin muru tulla salille?" "Söisit säkin joskus muutakin kuin pitsaa ja karkkia"


" Minä: mitä sä teet vapaa-ajalla?
  Hän: Treenaan.
  Minä: Mitä treenin lisäksi?
  Hän: Syön, nukun ja katon treenivideoita."








Kun alettiin Jukan kanssa juttelemaan niin hän otti heti näitä asioita puheeksi. Hän kertoi, että elämä pyörii paljon bodauksen ympärillä ja jos mä tähän lähden niin se tulee olemaan jollain tapaa myös osa mun elämää. Mun täytyy ymmärtää Jukan elämäntyyliä. Silloin en vielä ihan ymmärtänyt mihin ryhdyn, olin niin Jukan lumoissa! Tajusin sen kuitenkin hyvin nopeasti ja niinkuin tiedätte se sama elämäntyyli tarttui minuun. Ja hyvä niin.

Tässä on nyt siis omat hyvät ja huonot puolensa. Toki mä olen nyt tottunut tai en ole edes kokenut kaikkia huonoja puolia niin musta tässä on melkein vaan plussaa!



Mutta mä tykkään mun elämästä juuri tällaisena ja Jukka on paras mies koskaan!



              

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti